Ja runājam par Ķemeru Tīreli kā atpūtas vietu, tad parasti iedomājāmies visai labi zināmo Ķemeru purva pastaigu taku ar skatu torni un diviem dažāda garuma maršrutiem. Arī es esmu tur staigājis dažādos gadalaikos. Tomēr nesen sev atklāju kādu vietu, ar pavisam citādu skatu uz to pašu Ķemeru purvu. Ērti sasniedzamu un viegli staigājamu.

Simtiem reižu esmu braucis pa ceļu  kas ved gar Ķemeru tīreļa malu no Liepājas šosejas (Kalnciema krustojums) uz Ventspils šoseju (pie Kūdras). Dažas reizes pat apstājies automašīnu stāvlaukumā pie Krāckalniem (ceļa augstākajā vietā). Ne tajā stāvvietā, kas ceļa malā kalna galā, bet nedaudz uz Kūdras pusi un tad dažus desmit metrus mežā pa kreisi.

Dienā, kad Latvijā “krita” aprīļa mēneša siltuma rekordi, nolēmu paiet tālāk pa ceļu no stāvvietas purva virzienā. Hmmm, ceļš mani pārsteidza – pamatīgs, stabils ceļš ar šķembām. Purvā?

Uzreiz aiz stāvvietas abpus ceļam sākas purvs. Ja nemaldos, tad tur agrāk notikusi kūdras ieguve, jo lielas purva platības atrodas zem ūdens. Vienā vietā pat redzami brūni kūdras lauki.

Turpinot iešanu ceļa kreisajā pusē, cauri retiem kokiem, redzams plašs ūdens klajums, ko pavisam šauras retu koku un krūmu joslas sadalījušas garās joslās. Bijušie kūdras ieguves lauki.

Tālāk ceļš jau veido kaut ko līdzīgu dambim. Ka tas tā ir, liecina ūdens “pārplūdes” caurule, pa kuru “liekais” ūdens no purva skaļi līst ceļa pretējā pusē esošajā grāvī. Vēl uz priekšu – neliels smilšains laukumiņš ūdens malā. Gluži vai kā pludmale. Ar brīvu piekļuvi tumšajam ūdens klajumam.

Var iet vēl tālāk. Drīz gan ceļš beidzas un pa taku var uzkāpt nelielā, ar priedēm apaugušā, uzkalnā.  Aiz tā … skaists priežu mežs ar vairākām takām, kuras sazarojas dažādos virzienos.

Es domāju, ka tā varētu būt jauka pastaigu vieta. Vienīgi, jāievēro atpakaļceļš, lai nokļūtu un šķembotā ceļa sākumu, jo daudzās takās, kas ved mežā, var arī apjukt. Bet meža masīvs gar Ķemeru Lielā tīreļa purva malu ir ļoti plašs un glābējiem neuzmanīgāku staigātāju var nākties ilgi meklēt.

Šis ceļš līdz smilšu “pludmalei” purva malā ir viegli ejams arī mazākiem gājējiem vai arī stumjot bērnu ratiņus. Dabā nemērīju, bet pēc kartes raugoties, vienā virzienā ejamais attālus ir nedaudz vairāk par vienu kilometru. Katrā ziņā vieta kur “izlocīt kājas” pēc garāka brauciena un palūkoties uz Ķemeru Lielo Tīreli no citas puses vārda vistiešākajā nozīmē. Kā arī ceļš piemērots tiem, kuriem dažādu iemeslu dēļ netīk brist pa šaurām meža takām.

Šeit varat lasīt citu aprakstu par Ķemeru Lielā tīreļa pastaigu taku un redzēt arī video: Brišana pa Ķemeru Tīreļa pastaigu taku.

Visits: 139

instagram
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *